Jēdzienā „ritošā daļa” ir iekļauti priekšējie un aizmugurējie riteņu plaukti, riteņi un riepas. Plaukta pamatuzdevums ir mazināt vibrācijas, kas tiek nodotas no nelīdzenas ceļa virsmas uz automašīnas virsbūvi. Klīst dažādas leģendas par ritošo daļu, taču nekas nav mūžīgs. Agri vai vēlu nodilst un nolietojās tādas detaļas, kā amortizatori, amortizatoru atsperes, balsta šarnīri, augšējie balsti ar gultņiem, stabilizatora balsti un stieņi. To veicina arī braukšana pa bedrainiem ceļiem.
Amortizatoru maiņa - mainot amortizatorus jāņem vērā vairāki faktori. Noteikti ir jāmaina amortizatora atsitējs ar putekļu sargu (pat, ja tas šodien izskatās labā stāvoklī, pēc neilga laika tas var kļūt trausls, saplaisāt vai pat saplīst, bet amortizators noteikti kalpos ilgāk, ja putekļu sargs būs vesels!). Šī ir detaļa, kura vistiešākajā veidā ietekmē amortizatora darba mūžu.
Lodbalsta maiņa - lodbalsts ir lodveida gultnis, kas darbojas līdzīgi kā bumba. Lodbalsti sastāv no gultņa un ligzdas slēgtā apvalkā un šīs visas detaļas ražotas no tērauda. Tas ir divu mehānismu, mašīnu daļu u.tml. kustīgs savienojums, kas ļauj vienai daļai griezties, kustēties ap otru; ierīce, kas šādā veidā savieno divas mehānismu, mašīnu daļas. Tā nomaiņa noteikti iesakām uzticēt speciālistam. Nodilis lodbalsts var izraisīt nopietnus negadījumus, tādēļ neaizmirstiet regulāri pārbaudīt tā nolietojumu pie autoservisa meistara.
Gultņu maiņa - ja automašīnas riteņu gultņi savā mūža izskaņā sāk uzmācīgi gaudot, tie ziņo, ka ir pienācis laiks maiņai. Gultnis ir samērā vienkārša detaļa. Vairākumam mūsdienu automobiļu ir slēgtie divrindu lodīšu gultņi, kas visu savu darba mūžu neprasa nekādu apkopi.
Bukses - sailentbloki, peldošās bukses - salīdzinoši bieži maināmas detaļas. Lai spētu sailentbloku maiņu un bukšu maiņu veikt maksimāli īsākā laika posmā, esam nodrošinājuši pietiekošu daudzumu šo detaļu savā noliktavā.
Tilta bukšu maiņa - tilta bukses nodrošina ne tikai vienmērīgu braukšanu, bet arī labāku automašīnas vadāmību. Tās var būt ražotas no alumīnija, gumijas un plastmasas, kas lielākoties tiek izmantotas ekonomiskā automašīnas komplektācijā. Pieredze rāda, ka plastmasas bukses mēdz plīst biežāk, tādēļ šādām automašīnām tilta bukšu maiņa jāveic agrāk.
Pēc remontdarbu veikšanas- stūres reika tiek pārbaudīta uz stenda, kurš imitē stūres reikas darbību. Pārliecinoties par mehānisma darbaspēju un defektu neesamību, stūres mehānisms tiek uzstādīts uz automašīnas. Pēc remonta stūres pastiprinātāja sistēmā nomaina šķidrumu, iepriekš to iztīrot. Nomainot stūres mehānismu automašīnai veic arī savirzes regulēšanu. Veicamie darbi: stūres reikas diagnostika, stūres reikas noņemšana, uzlikšana, stūres reikas izjaukšana, salikšana, pārbaude uz stenda, savirzes pārbaude un regulēšana, stūres reikas remonts un atjaunošana, stūres reikas regulēšana un pārbaude. Pēc stūres pirkstu un stieņu nomaiņas ir nepieciešams veikt riteņu ģeometrijas regulāciju. Ja riteņu ģeometrija nav regulēta automašīna var pastiprināti dilt riepas un automašīnas vadāmība var būt apgrūtinoša.
Pusass šarnīra maiņa - pusass šarnīrs ir tieši pakļauts apkārtējās vides iedarbībai. Nemitīgi piekļūstot ūdenim un netīrumiem, tas var izraisīt rūsēšanu uz šarnīra virsmas. Korozija uz ārējās virsmas veicinās rūsas nokļūšanu aiz putekļu sarga un tādējādi arī pašā pusass šarnīrā. Pusass šarnīra korozija var sabojāt ABS gredzenu.
Mēs parūpēsimies par visām Jūsu auto remonta un apkopes vajadzībām.
Sākot ar eļļas maiņu, filtru nomaiņu un šķidruma skalošanu, beidzot ar bremzēm un bremžu remontu, triecieniem un balstiekārtām, izpūtēju remontu, riepām un riteņu izlīdzināšanu.
Your Car Service | Time | Cost Range |
---|---|---|
Amortizatoru maiņa | Sākot no | |
Lodbalstu maiņa | Sākot no | |
Gultņu maiņa | Sākot no | |
Bukses - sailentbloki, peldošās bukses | Sākot no | |
Tilta bukšu maiņa | Sākot no | |
Stūres mehānisms ( stūres reika ) - stūres pirksti, stūres stieņi | Sākot no | |
Pusass šarnīra maiņa | Sākot no |